Followers

Friday, September 17, 2021

விசி அப்பாராவ் கைகளால் பிஎச்டி பட்டம் வாங்க மாட்டேன்

 'ரோஹித் வெமுலாவை கொன்ற விசி அப்பாராவ் கைகளால் பிஎச்டி பட்டம் வாங்க மாட்டேன்'

-வேல்புலா சன்கண்ணா....
இவ்வாறு தேச விரோதிகளையும், கொலைகாரர்களையும் பட்டம் அளிக்க தேர்ந்தெடுத்தால் கல்வியின் தரம் மேம்படுமா?
கொலைகாரன் கையால் பட்டம் வாங்க மறுத்த அந்த மாணவருக்கு ஆயிரம் சல்யூட்கள்.



2 comments:

Dr.Anburaj said...

மிகுந்த பண்பாளா் விசி அப்பாராவ் துணை வேந்தராக உள்ளாா்.
மாணவர் ஒருவா் ஏதோ காரணம் சொன்ன உடனே பெரு்ந்தன்மையோடு அடுத்த அதிகாரியை பட்டம் அளிக்க ஆவன செய்து விட்டாா்.
தனது பதவியின் அதிகாரத்தை காரணம் காட்டவில்லை.

பணியுமாம் என்றும் பெருமை சிறுமை அணியுமாம்
தன்னை வியந்து-குறள்.

இது போன்ற அல்ப நபர்களை பாராட்டும் குணம் கொண்ட சுவனப்பிரியன் ஒரு அற்பன்.

Dr.Anburaj said...

பாக்கிஸ்தானில் இசுலாத்தை விமா்சனம் செய்த குற்றம் செய்ததாக குற்றம் சாட்டப்பட்டு இந்து சமயத்தை சோ்ந்தவா் -மண்ணின் மைந்தா் பரம ஏழை ஜெகதீஸ்குமாா் என்பவா் பலரால் அடி அடி என்று அடித்து கண்கள் தோண்டப்பட்டு கொலை செய்யப்பட்டாாா். இந்திய முஸ்லீம்கள் என்ன செய்யப் போகின்றீர்கள்? இந்்திய இந்துக்கள் என்ன செய்யப் போகின்றார்கள்?

Blasphemy and persecution


By Ishtiaq Ahmed

The barbaric murder of Jagdeesh Kumar, accused of blasphemy by some of his workmates at a garment factory in Karachi, brings out in sharp focus once again the exposed and vulnerable situation of non-Muslims in a Pakistan still wedded to the legacy of General Zia-ul-Haq.

When the police finally intervened, the body of the 22-year-old victim had been mutilated and disfigured beyond recognition: among other things the eyes had been gouged out. The reports published indicate that he was a quiet man, from a poverty-stricken Hindu family belonging to some obscure village in the Sindh desert. People with such a depressed and vulnerable background come to factories to eek out a miserable living, not to engage in religious controversies. In the days and weeks ahead, we will learn that some petty personal quarrel or irrational hatred of a Hindu was the real reason for his murder.

What happened in Karachi was reminiscent of the lynching of African-Americans by white racists in the southern states of the US as late as the early 20th century. Until those laws were changed, black men and women were killed for the flimsiest of reasons. I remember one story when a white shopkeeper took out his gun and shot dead an old black man, who for years had been delivering merchandise to him, when an altercation took place between that man and a white man who had come to the shop for the first time. The white shopkeeper sided with a complete stranger, because the race laws had conditioned him to react in that way.

Anyone who follows the news from Pakistan and reads the reports published regularly by the Human Rights Commission of Pakistan would find that violence and brutality against non-Muslims increased exponentially after the blasphemy law was imposed in 1982 and reformulated in 1986. The connection between law and social behaviour is a well-established fact and, quite simply, bad, intolerant and violence-inducing laws produce malevolent behaviour among members of society. Let me quote both the relevant texts on blasphemy in Pakistan:

In 1982, Section 295-B was inserted in the Pakistan Penal Code. It reads: “Defiling, etc., of The Holy Quran: Whoever wilfully defiles, damages or desecrates a copy of the Holy Quran or of an extract therefrom, or uses it in any derogatory manner or for any unlawful purpose, shall be punishable with imprisonment for life.”